Hoe krijg je meer mensen geabonneerd op je nieuwsbrief?

Heb je besloten om een nieuwsbrief te beginnen dan moet je natuurlijk nog abonnees gaan regelen die je nieuwsbrief ook echt gaan lezen. Een nieuwsbrief is een belangrijk medium: je hebt het namelijk in je eigen beheer dus je bent niet afhankelijk van een Facebook of Instagram die ineens kan stoppen. De e-mailadressen zijn in je eigen beheer dus blijven gewoon bij jou!

Houd het inschrijfformulier kort

Je wilt het liefste zo veel mogelijk informatie natuurlijk opslaan over je inschrijvers maar probeer dat niet al direct te doen! Vraag alleen op een e-mailadres en hooguit een naam: hoe korter het formulier hoe groter de kans is dat ze het helemaal invullen en niet halverwege afhaken.

Geef er iets voor terug

Mensen zijn dol op gratis en dingen krijgen! Geef er dus vooral iets leuks voor terug. Bijvoorbeeld “Gratis checklist past mijn zadel wel”, “10 tips voor een beter ritme in je springparcours”, “De mythes rondom hoeven en ijzers”. Mensen laten voor dat soort dingen graag hun e-mailadres achter. 

Zorg wel dat je gratis weggever van goede kwaliteit is, je kunt bijvoorbeeld via Canva.com hele gave dingen maken die je automatisch kan laten sturen naar je nieuwsbrief ontvangers.

Meld op je socials ook dat je een nieuwsbrief hebt

Deel je gratis weggever dan ook regelmatig (bijvoorbeeld om de week) eens op je socials zodat mensen die je al op social volgen dat ook kunnen aanvragen! Je kunt een deel uit je nieuwsbrief delen om mensen geïnteresseerd te krijgen, of je teast ze vlak voor je de nieuwsbrief stuurt om ze uit te nodigen om ze nog even snel te laten inschrijven. 

Adverteren is ook een optie

Je gratis weggever kun je ook inzetten als Facebook advertentie om zo nieuwe leads binnen te halen. Dit kan vaak ook al voor kleine budgetten. Zorg dat je een advertentie niet maar 1 of 2 dagen aan zet maar test hem het liefst meerdere weken achter elkaar.

Kijk wel uit want je kan heel makkelijk veel geld verliezen op die advertenties. Zorg dat je na je gratis weggever ook iets er aan hangt dat je geld terug kan verdienen zoals het aanvragen van een les of consult anders is het bijna een soort bodemloze put waar je geld in kan blijven stoppen.

Meld het in je email handtekening

Stuur je regelmatig e-mails naar (potentiële) klanten? Dan is het verstandig om het ook in je handtekening te zetten. Stuur je bijna nooit e-mails dan heeft het natuurlijk weinig zin :-).

Verwerk het op de juiste plekken op je website

Schrijf je op je website blogs? Dan kun je onder elke blog bijvoorbeeld ook een inschrijfformulier (laten) plaatsen! Verwerk het ook op je homepagina dat mensen het makkelijk kunnen vinden. Of gebruik eens een popup bijvoorbeeld.

Verzin een originele naam ipv nieuwsbrief

Nieuwsbrief klinkt zo afgezaagd en heeft in de afgelopen jaren een vrij negatieve lading gekregen. Daarnaast als je een aparte naam bedenkt voor je nieuwsbrief blijft het vaak ook beter hangen bij je lezers!

Probeer creatief te zijn met namen voor je nieuwsbrief die slaan op de inhoud van je nieuwsbrief Denk bijvoorbeeld eens aan:

  • Zadel Zaken
  • Eventing tips
  • Gewoon recht
  • Blije monden

Zorg dat je de juiste verwachtingen schept

Mensen moeten wel weten wat ze kunnen verwachten van je nieuwsbrief – welke inhoud maar ook hoe vaak ze hem kunnen verwachten! Probeer dan voor je zelf ook een systeem te maken die je vol kunt houden. Is wekelijks je te veel? Maak er dan maandelijks van. Of om de 6 weken. Als je het maar vol kunt houden.

Vorig bericht
Heb je wel eens je bedrijf opgezocht op Google?
Volgend bericht
Hoe vind je in vredesnaam onderwerpen voor een blog

Serita

Mijn missie is om te zorgen dat jij niet meer het grootste geheim bent op internet. Ik weet dat jij heel goed in je werk bent – ook al begin je pas net – jij weet en kan zeker meer dan je stalgenoten. Nu moeten we nog zorgen dat jouw klanten je kunnen vinden!

don’t be shy!

Ik weet zeker dat er mensen op jou zitten te wachten!

Gebruik al mijn GRATIS tips

Ik geef al super veel weg – omdat ik jou ontzettend graag wil helpen. En als ondernemer komt er al zoveel op je pad. En alles kost geld! Maar je kunt op internet zoveel kennis vinden waar je je bedrijf echt al een heel eind mee kunt opzetten als je een beetje door zet!

Lees mijn blogs of luister naar mijn podcast!

Heb je meer hulp nodig?

Wil je net een stapje verder dan alle gratis tips? Ik heb verschillende trajecten voor je klaar staan waarmee je aan de slag kan om van jouw bedrijf een succes te maken. Voor kleine voor iedereen betaalbare bedragen. Let’s do this!

 

Samen kom je verder!

Heb je een stok achter de deur nodig? Iemand die je helpt met de juiste keuzes maken? Of wil je je hele social media gebeuren uitbesteden? Neem vooral even contact met mij op en dan gaan we samen bekijken hoe we het kunnen gaan invullen aan de hand van je wensen en je budget.

Social media

Loop je vast met wat je moet posten? Geen strategie? Of levert het niets op? Laat mij mee kijken!

Brainstorm

Stagneert het met klanten en weet je niet waarom? Struggle je met een netwerk opbouwen? Laat mij helpen!

Website

Geen idee wat er op moet? Komen er amper mensen op je website? Laat mij je helpen!

Nieuwsbrief

Beginnen aan een nieuwsbrief maar weet je niet hoe? Struggle je met onderwerp? Laat me je helpen!